Wycieki płynności w GTA 6 na PlayStation 5 są lepsze, niż się spodziewaliśmy

Prawdopodobnie już słyszałeś, że Sony rzekomo przygotowuje się do wypuszczenia PlayStation 5 Pro, konsoli, która ma być obowiązkowym zakupem dla graczy Grand Theft Auto VI.

Jak wszyscy jesteśmy świadomi, GTA VI ma być wydaniem wieloplatformowym i ukaże się zarówno na PlayStation 5, jak i Xbox Series X/S. Sądząc po pierwszym zwiastunie, wydaje się, że jest to niezwykle wymagająca gra, dlatego chcemy, aby nasz sprzęt ją komfortowo obsługiwał. Uważa się, że nadchodząca konsola PS5 Pro jest częścią planu Sony mającego na celu uczynienie PlayStation miejscem docelowym GTA VI czuje się jak w domu. Wyposażony w ośmiordzeniowy procesor Zen 2 taktowany z częstotliwością 4 GHz, procesor graficzny RDNA 3 o częstotliwości 2,8 GHz oraz 16 GB pamięci GDDR6 o przepustowości 18 000 MT/s i przepustowości 587 GB/s, PS5 Pro ma podobno być potęgą konsoli.

Plotki o PS5 Pro cieszą się coraz większym zainteresowaniem, a najnowsze informacje mówią, że wewnętrzne skalowanie sztucznej inteligencji może konkurować z oprogramowaniem DLSS firmy NVIDIA. Jak zgłoszone przez TweakTown, tak zwany insider Moore’s Law is Dead rozmawiał z Michaelem z NXGamer na temat nadchodzącej konsoli, a Michael twierdził, że skalowanie AI będzie możliwe w rozdzielczości 1440p przy 120 fps i 4k przy 60 fps.

Byłoby to poważne ulepszenie, jeśli byłoby prawdziwe w porównaniu z podstawową konsolą PS5. PS5 może osiągnąć maksymalnie 4K przy 60 klatkach na sekundę, ale nie jest to coś, co jest w stanie osiągnąć we wszystkich grach. Jeśli jest to dolna granica oczekiwań od PS5 Pro, możesz zobaczyć, jak potężna jest ta podobno konsola. Następnie poruszono kwestię „Prawo Moore’a umarło”. Grand Theft Auto VI twierdząc, że powinniśmy się spodziewać, że gra będzie działać w 40 klatkach na sekundę. Chociaż nie jest to 60 klatek na sekundę, na jakie niektórzy mogli liczyć, być może jest lepsze, niż sobie wyobrażaliśmy.

Wystarczy spojrzeć na taką grę Pole Gwiazd. Choć może pochwalić się ogromną galaktyką, ustępstwem było to, że aby zachować stabilność, musiał działać w 30 klatkach na sekundę. Miło to widzieć GTA VI był w stanie zoptymalizować swoje cele nieco wyżej. Jednak jest coraz lepiej. Znawcy uważają, że dzięki skalowaniu sztucznej inteligencji w PS5 Pro możemy zaobserwować dalszy wzrost liczby klatek na sekundę.

Można by się spodziewać, że sztuczna inteligencja będzie w stanie zwiększyć prędkość premiery do 60 klatek na sekundę, chociaż jest to jedynie spekulacja, dopóki nie zostanie potwierdzona. A co do tego, czy GTA VI czy można ustawić 120fps? To wspaniała myśl, ale musimy poczekać i zobaczyć, jak to będzie wyglądało.