Wyciek głównej funkcji PlayStation 6 budzi kontrowersje

PlayStation 6 zawsze wywołuje zamieszanie, mimo że jeszcze nawet nie została ogłoszona, a wszystko z powodu jednej potencjalnej głównej funkcji.

Mimo braku oficjalnych zapowiedzi, wiemy na pewno, że trwają prace nad następną generacją konsol. Wycieki potencjalnie ujawniły już następną konsolę Xbox, która ma szczerze mówiąc szalony design, a PlayStation 6 i Nintendo Switch 2 są w tym momencie prawie nieuniknione.

Biorąc to pod uwagę, uważa się, że konsole będą musiały zrobić coś więcej, niż tylko podnieść stawkę w zakresie grafiki i wyboru gier, oferując oryginalne funkcje, które wyróżnią je z tłumu.

W przypadku PlayStation 5 były to fantastyczne kontrolery DualSense, wyposażone w szereg cudów technologii zapewniających lepszą, bardziej wciągającą rozgrywkę. Uważa się jednak, że w przypadku PlayStation 6 jedna z głównych funkcji będzie wykorzystywać sztuczną inteligencję, co już wywołuje spore zamieszanie w Internecie.

YouTuber Moore’s Law is Dead wypowiadał się ostatnio na temat PlayStation 6 w odcinku Broken Silicon. Na filmie on przejęte słyszałem, że jedną z kluczowych funkcji rozważanych w przyszłej konsoli Sony jest wykorzystanie sztucznej inteligencji do ulepszania gier. Obejmuje to korzystanie z narzędzi sztucznej inteligencji, aby uczynić NPC-ów w grze bardziej wciągającymi lub umożliwić im bardziej realistyczną komunikację z graczem.

Sztuczna inteligencja jest obecnie tematem kontrowersyjnym z wielu powodów, głównie dlatego, że odbiera pracę prawdziwym twórcom. Jeśli Sony planuje wykorzystać sztuczną inteligencję dla postaci niezależnych w grach, może to sprawić, że aktorzy z gier wideo staną się przestarzałymi, co lubi wielu znanych wykonawców Red Dead Redemption 2 Roger Clark potępił.

Oczywiście na ten moment nic nie zostało potwierdzone, a Sony nie podzieliło się oficjalnie żadnym słowem na temat istnienia i rozwoju PlayStation 6. Jeśli jednak następna konsola będzie oferować sztuczną inteligencję jako jedną z wyróżniających się funkcji, może to stanowić mroczny precedens dla przyszłości projektowania gier.