Twórcy Call of Duty ujawnili, dlaczego nie wyłączą SBMM

Jeśli w ciągu ostatnich kilku lat grałeś w gry online, prawdopodobnie słyszałeś termin „SBMM”, będący akronimem od „dobierania graczy w oparciu o umiejętności”. Kiedy to zadziała, jest to świetny pomysł na dopasowanie graczy na tym samym poziomie umiejętności, może jednak również sprawić, że gry będą bardziej grindowe i odebrać trochę zabawy graczom o wyższym poziomie umiejętności.

SBMM jest punktem spornym, głównie w świecie tworzenia treści. Są to gracze, którzy spędzają osiem godzin dziennie szlifując gry takie jak Call of Duty i rozwinęli wysoki poziom umiejętności.

Nie lubią SBMM, ponieważ oznacza to, że rzadko dostają grę, w której mogą się pobawić i dobrze się bawić.

W nowym poście na blogu pt Call of Duty: Modern Warfare 3 programiści wypowiadali się na temat SBMM, mówiąc, że „przez lata przeprowadzali testy, aby ustalić, czy usuwanie umiejętności z dobierania graczy ma sens. Będziemy nadal okresowo przeprowadzać te testy. Jak dotąd dane pozostają zgodne z tym, co szczegółowo opisaliśmy powyżej – gracze mają tendencję do kończenia meczów lub przestają grać, jeśli czują się wyczerpani, co skutkuje ogólnym negatywnym doświadczeniem dla wszystkich graczy w lobby i całej populacji graczy.

Ogólnie rzecz biorąc, większość graczy jest zadowolona z dołączenia SBMM do ich gier. Zwłaszcza ci, którzy mogą grać tylko godzinę lub dwie dziennie – nie chcą być wrzucani do gry w każdej grze, bo przestaje to być zabawą. Tak naprawdę nie ma szczęśliwego kompromisu; niektórzy twierdzą, że rozgrywka nierankingowa nie powinna uwzględniać SBMM, ponieważ ma być losowa, a ci, którzy chcą porównać swoje umiejętności, powinni grać rankingową, jeśli jest to możliwe. Chociaż gracze spotykają się wtedy ze spoconymi graczami, którzy chcą osiągnąć tak wysokie stopnie, a to może również usunąć element zabawy. To wciąż niepewna sytuacja.