Przyszłość sprzętu Xbox pod znakiem zapytania, ponieważ wiele gier fizycznych pozornie zostało anulowanych

We współczesnych grach wideo rozwój treści cyfrowych jest teraz bardziej widoczny niż kiedykolwiek, na dobre i na złe, a każda strona cyfrowych i fizycznych form mediów oferuje przekonujące argumenty.

Myślę, że nie jest tajemnicą, że wydawcy woleliby, aby konsumenci kupowali treści cyfrowe, ponieważ nie tylko drastycznie zmniejsza to koszty produkcji, ale jest także sposobem na maksymalizację zysków poprzez pobieranie pełnej ceny za media cyfrowe za „wygodę”. Daje także wydawcom większą kontrolę, jeśli z jakiegokolwiek powodu decydują się na natychmiastowe usunięcie treści cyfrowych ze sklepów, w tym płatnych pozycji w naszej bibliotece cyfrowej.

Jeśli chodzi o nośniki fizyczne, z pewnością wymiana dysku może wymagać odrobiny wysiłku, a dla osoby niepełnosprawnej jest to z pewnością wygoda. Jednak pomimo tego, co ktoś mówi, jesteśmy właścicielami tej fizycznej zawartości i jeśli jej nie sprzedamy lub nie stracimy, treść ta będzie nasza na zawsze, odbierając w ten sposób dużą kontrolę wydawcy. Z pewnością widzę przypadki z obu stron płotu, ale myślę, że to będzie bardzo smutny dzień, jeśli fizyczne gry wideo i filmy zostaną wyeliminowane z produkcji.

Podczas niesławnych targów E3 2013 Microsoft ogłosił swoją nową konsolę Xbox One, która spotkała się z dużą reakcją fanów ze względu na wymóg stałego połączenia z serwerami Microsoftu co najmniej raz dziennie, aby gracze mogli uzyskać dostęp do wielu ich treści. Wymagało to również dużej ilości zabezpieczeń DRM, próbując poradzić sobie z zakupami używanych gier i udostępnianiem gier poprzez połączenie gry z kontem. Na szczęście Microsoft zmienił te decyzje, ale szkody już zostały wyrządzone, przynajmniej w przypadku tej generacji konsol.

Teraz, w dziewiątej generacji konsoli, pragnienie wydawców, aby mieć kontrolę nad zawartością, którą „posiadamy”, jest być może silniejsze niż kiedykolwiek, jak na przykład dyrektor Ubisoftu, który niedawno powiedział konsumentom, aby nie czuli się komfortowo z posiadaniem naszych gier. Widzieliśmy nawet, że niektóre edycje kolekcjonerskie nie są dostarczane z fizycznym dyskiem zarówno na PlayStation, jak i Xbox. Mając to wszystko na uwadze, nie powinno dziwić, że wydawcy mogą obecnie próbować ograniczać zakupy płyt fizycznych w epoce cyfrowej, która jest obecnie w centrum uwagi głównych akcjonariuszy.

W niedawny tweet od użytkownika Twittera Cheap Ass Gamer pokazano rzekomy obraz wewnętrznego systemu amerykańskiego sprzedawcy GameStop. Na tym obrazie widniało pięć nadchodzących, ale dość nieznanych tytułów. Te gry są Kroniki Hammerwatcha 2, Small i Przetrwaj w dziczy, Życie taksówki, Cygara Tintin Reporter I Witamy w ParadiZe. Fizyczne kopie tych gier miały zostać wysłane na sprzedaż, ale zostały oznaczone jako „obecnie niedostępne” i wszystkie miały trafić na Xbox Series X/S.

Możemy tylko spekulować, co to oznacza, ale wielu uważa, że ​​jest to zmiana punktu ciężkości mniejszych wydawców i podążanie za większymi wydawcami poprzez cięcie kosztów produkcji nośników fizycznych. Wynika to również z plotek o tym, że Microsoft rzekomo chce porzucić sprzęt, aby skupić się na wydawaniu gier wideo, więc jeśli to prawda, zrozumiałe jest, dlaczego niektórzy wydawcy nie widzą sensu wydawania przyszłych gier fizycznych. Biorąc to pod uwagę, pojawiły się sprzeczne doniesienia na temat rzekomego zamiaru Microsoftu zaprzestania produkcji sprzętu i najwyraźniej trwają już prace nad nową konsolą.

Oczywiście wszystkie te plotki są w tej chwili niepotwierdzone, dlatego należy je traktować z przymrużeniem oka, dopóki nie zostanie udowodnione, że jest inaczej. Szef Xbox, Phil Spencer, w pewnym stopniu odniósł się do ostatnich plotek, ogłaszając „wydarzenie z aktualizacjami biznesowymi”, które odbędzie się w przyszłym tygodniu i które może nawet wiązać się z dyskusjami na temat wydania niektórych gier Xbox na PlayStation 5 i Nintendo Switch. To z pewnością ciekawy czas dla branży gier wideo.