Obsidian Entertainment zapowiada nadchodzącą grę RPG fantasy Notoryczny jako Światy Zewnętrzne-style podejście do gatunku.
Od pierwszych informacji i szczegółowej rozgrywki z niedawnej prezentacji Xbox fani całym sercem w to wierzyli Notoryczny to podejście Obsidianu do gry Elder Scrolls w podobny sposób Opad: Nowe Vegas było to podejście do gry Fallout.
Chociaż z pewnością można dostrzec pewne podobieństwa między tą grą a grami RPG Bethesdy, twórcy wyraźnie to powiedzieli Notoryczny ma być odrębną grą, choć prawdopodobnie nie powstrzyma to graczy przed stwierdzeniem, że jest to gra Elder Scrolls V: Skyrim klon.
Reżyserka gry Carrie Patel omówiła niedawno grę wywiad i odniósł się do porównań Skyrima ale powiedział: „Model, któremu przyglądaliśmy się wewnętrznie, jest w trakcie tworzenia Notoryczny gdy nasza fantazja nabiera tempa Światy Zewnętrznenie w tym samym tonie, ale o strukturze podobnej do świata i pod względem zakresu.”
Światy Zewnętrzne również został uderzony kilkoma porównaniami do Fallouta, mimo że rozgrywa się w kosmosie i nie opiera się na otwartym świecie. Zadania i akcja były podobne, ale było ich wystarczająco dużo Światy Zewnętrzne oddzielić się od gier Fallout.
W Notorycznygracze wyruszą w nową podróż ratującą świat, podczas której opanują różnorodne style walki. Obejmuje to miecze, topory, sztylety i kusze, a także gwiezdny system magii. Zamiast rzucać zaklęcia z rąk, jak w grach The Elder Scrolls, gracze wyposażą się w różdżki, aby rzucać magią na wrogów, tak jakbyś był czarodziejem w Harrym Potterze. Możesz nawet używać różdżki w dwóch rękach, aby uzyskać większą moc.
Notoryczny ukaże się wyłącznie na Xbox Series X/S i PC jeszcze w tym roku i od pierwszego dnia będzie dostępna w ramach subskrypcji Xbox Game Pass.