Cień nowej gry na PlayStation 5 spada, o czym nawet twórcy nie wiedzieli

Rytuał przejścia dla każdej wersji gry jest dobry i czeka na jej wydanie. Niezależnie od tego, czy będzie to 10 lat plus czekać Grand Theft Auto VI lub mityczna kontynuacja Pusty Rycerz, wszyscy na coś czekamy. Czasami jednak gra uruchamia się nie wiadomo skąd, zaskakując fanów. Zazwyczaj programiści jednak o tym wiedzą.

To nie jest przypadek Ultrawings 2, symulator lotu oparty na misjach od Bit Planet Games. Wydana wcześniej na PC i Meta Quest, Ultrawingi 2 jest już dostępna na PlayStation 5 i PSVR2, czego nie spodziewali się ani fani, ani twórcy.

Wydana na PSVR2 25 stycznia firma Bit Planet Games ujawniła wcześniej, że symulator lotu trafi na konsole w późniejszym terminie. Jednak fani oczekujący kontynuacji, którzy niedawno zajrzeli do PlayStation Store, byli mile zaskoczeni, widząc, że jest ona już dostępna w sprzedaży. Nie taki był jednak pierwotny plan i jego wydanie było szokiem dla samych twórców.

„Opadanie cienia Ultrawingi 2 na PSVR2 nie było na naszej karcie bingo w 2024 r., ale cóż, oto jesteśmy.” wysłane programistów na Twitterze.

Jeden z fanów odpowiedział, dzieląc się swoim podekscytowaniem kontynuacją, ale przyznał, że był „zaskoczony jej widokiem”, na co Bit Planet Games odpowiedział: „To było nieprzewidziane” i że niektóre „stosunkowo drobne problemy” zostały już naprawione i pojawią się pierwszego dnia skrawek.

Po przybyciu szoku Ultrawings 2, Kotaku rozmawiał z Bit Planet i dał im szansę na wyjaśnienia. Co najważniejsze, była to okazja do zadania sobie pytania, czy rzeczywiście był to błąd ze strony Sony.

„Nie sądzimy” – Bit Planet powiedział. „Nie wiemy, co się stało. Może to być coś, co zrobiliśmy lub czego nie zrobiliśmy. Po prostu nie wiem (jeszcze). Powiem, że nie uważamy, że Sony wypuściło tę grę przypadkowo.”

Od tego czasu ujawniono, że Bit Planet dążyło do daty premiery 9 lutego, więc na szczęście gra nie została wydana ze zbyt dużym wyprzedzeniem.